Uus meedia...?
Traditsiooniline meedia, mis kasutab uut meediat oskuslikult: BBC
BBC (British Broadcasting Corporation) on Suurbritannia rahvusringhäälinguettevõte, millel on pikk ajalugu traditsioonilise meedia valdkonnas. Kuid alates 1997. aastast on BBC olnud edukas ka uues meedias. BBC kasutab oskuslikult erinevaid uue meedia kanaleid, sealhulgas veebiväljaandeid, mobiilirakendusi ja sotsiaalmeediat, et jõuda laiema publikuni ning hoida oma kohalolekut oluliste uudiste allikana.
Üks näide BBC edukast uue meedia kasutamisest on nende veebiväljaanne, mis on üks maailma kõige populaarsemaid uudisteportaale. BBC veebisait pakub uudiseid, videoid, helisalvestisi ja artikleid erinevatest valdkondadest, sealhulgas poliitikast, tehnoloogiast, kultuurist ja spordist. BBC kasutab oma veebiväljaannet ka interaktiivsete funktsioonide, nagu näiteks küsitluste ja interaktiivsete kaartide pakkumiseks, et aidata lugejatel uudiste kajastusi paremini mõista. Samuti on BBC väga aktiivne sotsiaalmeedias, eriti Twitteris, kus neil on üle 20 miljoni jälgija.
BBC on loonud ka mitmeid mobiilirakendusi, sealhulgas BBC News ja BBC Sport, mis on muutunud populaarseks viisiks uudiste ja spordisündmuste jälgimiseks. BBC mobiilirakendused pakuvad mitmeid funktsioone, sealhulgas live-uudiseid, videoid, interaktiivseid graafikuid ja hääljuhtimist, et kasutajad saaksid kiiresti ja lihtsalt ligi oma huvivaldkonna uudistele.
BBC on ka uuenduslikult kasutanud tehisintellekti (AI) oma uudiste kajastuste täiustamiseks ning kasutab masinõpet ja AI-d, et analüüsida uudiseid, et saada teavet, mida saab seejärel kasutada uudiste kajastuste paremaks koostamiseks.
Kokkuvõtlikult BBC kasutab oskuslikult uut meediat, et jõuda laiema publikuni ning hoida end oluliste uudiste allikana. BBC veebiväljaanne, mobiilirakendused ja sotsiaalmeedia konto on muutunud populaarseks kogu maailmas tänu nende interaktiivsetele funktsioonidele, sealhulgas küsitlustele, interaktiivsetele kaartidele ja hääljuhtimisele.
Traditsiooniline meedia, mis kasutab uut meediat lahjalt: Vikerraadio
Üheks selliseks traditsioonilise meedia kanaliks, mis ei suuda oma uues meedias väljundis sama tugevat esitlust näidata kui oma põhikanalis, on näiteks Eesti Rahvusringhäälingu raadiojaam Vikerraadio. Vikerraadio on Eesti üks vanimaid ja populaarsemaid raadiojaamu, mis kuulub Eesti Rahvusringhäälingu meediagruppi. Vikerraadio peamine eesmärk on pakkuda usaldusväärset ja kvaliteetset uudis- ja kultuurisaadete programmi.
Vikerraadio uue meedia väljundina on neil Facebooki leht, mis on loodud eelkõige selleks, et pakkuda kuulajatele lisateavet Vikerraadio saadete ja programmide kohta ning jagada uudiseid ja arvamuslugusid. Vikerraadio Facebooki lehel on üle 14 000 jälgija ja lehe aktiivsus on suhteliselt tagasihoidlik. Kuigi Vikerraadio toodab kvaliteetset sisu, on nende uue meedia väljundil märkimisväärselt vähem jälgijaid ja interaktsioone kui nende raadiosaatel. See võib olla seotud asjaoluga, et raadio on eelkõige heli meedium ning sotsiaalmeedias on olulisem visuaalne sisu ja nende vastavuste pakkumine.
Vikerraadio põhikanal on traditsiooniline raadiosaade, mis on oma formaadis ja struktuuris selgelt eristatav uutest meediakanalitest. Kuid Vikerraadio on siiski suutnud pakkuda oma saadete ja programmide sisu ka digitaalselt, näiteks Vikerraadio kodulehe vahendusel. Vikerraadio veebileht pakub oma kuulajatele võimalust saada lisateavet saadete kohta ning kuulata saateid reaalajas või tagantjärele. Kuigi Vikerraadio veebileht ei ole samavõrd interaktiivne kui uued meediakanalid, on see siiski suutnud oma eesmärki täita ja pakkuda lisaväärtust Vikerraadio kuulajatele.
Kokkuvõttes võib öelda, et nende veebileht ja saated on lihtsasti kättesaadavad ning pakuvad kuulajatele lisateavet ja väärtust. Samas, nende sotsiaalmeedia kanalid, nagu Facebook, ei ole suutnud sama aktiivset kogukonda luua nagu nende raadiosaated, kuna sotsiaalmeedias on oluline pakkuda ka visuaalset ja interaktiivset sisu, mis võib olla väljakutseks peamiselt helimeediale.
Comments
Post a Comment